FANDOM

Bab 347
Bab 347
Kanji

赤・青・金髪 大激闘

Terjemahan Lain

Merah, Biru, Kuning - Perlawanan Hebat!!

Informasi
Arka

Arka Pekan Matahari

Navigasi
Sebelumnya
Bab 346
Seterusnya
Bab 348
Jilid dan Bab
Imej Bab 347

Merah, Biru, Kuning - Perlawanan Hebat!! adalah Bab ke-347 dari manga Fairy Tail oleh Hiro Mashima.

Dengan kedatangan Flare, Wendy dan Lucy memulakan perlawanan antara pemburu harta karun. Semasa perlawanan itu, Flare menyatakan rahsianya sebagai penduduk Pekan Matahari dan Gergasi di situ telah membelanya dari kecil lagi. Setelah berhempas pulas berlawan, akhirnya mereka mencapai kemenangan.

RingkasanSunting

200px-Flare_the_stalker.png
Flare: pengintai terhebat

Marah dengan tidakan Flare yang menghalang tembakan Drake, Hiroshi dan Lala menggertak siap Flare ini; Flare mentertawakan mereka kerana percubaan untuk membunuh Ahli Magik Fairy Tail. Lega dengan kedatangan Flare, Wendy berterima kasih kerana menyelamatkannya; Lucy bertanya kenapa di ada di Pekan Matahari. Flare menyatakan dia sedang memerhatikan Lucy, yang agak mengejutkan Lucy dan menambah dia memerhati setiap masa tidak kira tempat tetapi pernyataan itu hanya gurauan. Wanita muda itu menyatakan yang dia sebenarnya tidak tahu kemana, tetapi dia ada disini kerana Pekan Matahari adalah kampung halamannya. Dia kemudiannya menyatakan bahawa Gergasi disitu telah membesarkannya dari kecil lagi. Nada sedihnya bertukar marah apabila menyatakan kesukarannya untuk memaafkan pemburu harta karun itu kerana membekukan penduduknya.

200px-Hiroshi_cuts_Flare%27s_hair.png
Hiroshi memotong rambut Flare

Pemburu harta karun dengan cepat menafikan bahawa mereka mempunyai sebarang penglibatan dalam membekukan gergasi dan menyatakan bahawa mereka hanya datang untuk Nyalaan Abadi; melihat Lucy dalam kekesimaan kerana jeritan Flare yang mencuri dewa penjaga suci mereka adalah tidak apa-apa yang lebih baik. Flare kemudian secara ganas menjerit bahawa dia tidak akan membiarkan sesiapa mencemarkan pelindung kampungnya dan menyerang Hiroshi dan Lala dengan rambut beliau (mengejutkan kedua), walaupun Hiroshi dengan cepat bergerak ke hadapan dan rambut dipotong Flare itu, mengejutkan Flare. Melihat ini, Lucy memanggil Cancer; itu Roh Cakerawala dengan cepat merawat rambut terputus, Flare merasai sensasi yang menyeronokkan. Flare kemudian mengambil maklum bantuan yang Lucy beri dan melihat Lucy, yang menyatakan bahawa mereka akan melindungi gergasi, manakala Wendy memberitahu bahawa mereka akan melakukan ini bersama-sama, yang menyebabkan Flare untuk tersenyum puas.

200px-Flare%27s_vengeful_strike.png
Flare menyerang Hiroshi

Memberikan nafas baru sepenuhnya , Flare menyerang Hiroshi dengan rambutnya; Lala melompat ke udara, tukul nya bersedia, dan berhadapan dengan Wendy, yang ganasnya menghadang tukul denganClaw Sky Dragon dia ''. Lucy kemudian menyeru Sagittarius berurusan dengan Drake, misi yang mana Sagittarius mengambil dengan keyakinan penuh. Datang dengan idea yang lain, Virgo Lucy memanggil dan memerintahkan nya untuk membina terowong ke mana Drake berada dan mengalahkan dia. Melengkapi pelan Lucy, Virgo cuba untuk menembusi tanah, tetapi gagal, seperti ais mempunyai ciri-ciri ajaib yang menghalang ais ditembusi. Hanya kemudian, Sagittarius telah ditembak di tengah-tengah oleh Drake, menghantar dia kembali ke Dunia Semangat Cakerawala. Dengan wajah yang sombong di mukanya, Drake mengumumkan kemenangan dan beliau mempersendakan Sagittarius untuk memandang rendah senjata moden, semua sebelum menyatakan bahawa dia tidak mempunyai harapan yang hampir sama taraf terhadap senjata, meninggalkan Lucy tidak berpuas hati.

200px-Hair_Shower_-_Firefly_Flame.png
Hiroshi terperangkap dalam perangkap Flare

Pada masa yang sama, serangan Flare Hiroshi dengan bersama Pancuran Rambut - Taring Serigala, walaupun dia hanya memotong rambut beliau sekali lagi, menjerit itu terhadap pedang, rambut adalah sia-sia. Dengan yang telah dipotong rambut terurai kepada api, Flare menjelaskan bahawa rambut beliau adalah kebanggaan beliau dan bahawa ia adalah satu rahmat Api Abadi; Hiroshi mengambil notis ini dan terperangkap dalam letupan berikutnya pancuran rambut dia Api Kelip-kelip, mencampakkan Hiroshi merasai bahangnya ke belakang. Terkesima akan Flare yang melukai rakannya, Lala meluru ke hadapan, tetapi dia ditendang pantas di mukanya oleh Wendy. Tidak bimbang, Lala menangkap Wendy dengan tukul beliau, memanggilnya seorang gadis kecil; dengan wajah marah pada mukanya, Lala menyatakan bahawa Wendy tidak akan mengumpul kekuatan untuk melarikan diri daripada Stronger dan mula meramasnya lebih ketat. Menyedari ini, Lucy menjadi terganggu, kesempatan ini digunakan Drake untuk menembak Ahli Sihir Roh Bintang itu.

200px-Flare_caught_by_Hiroshi.png
Flare ditangkap oleh Hiroshi

Bimbang tentang rakan-rakan barunya, Flare bertindak untuk membantu, tetapi mendapati bahawa Hiroshi telah mengikat rambutnya di sekeliling pokok, kemahiran yang dibanggakan Hiroshi. Semasa rakan-rakan beliau bersedia untuk membunuh, Hiroshi bermula ketawa terbahak-bahak sebelum menyatakan bahawa 10 tahun terlalu awal untuk Ahli Sihir seperti mereka untuk melawan pemburu harta seperti mereka; pengguna Chain Blade kemudian membuat beberapa kenyataan seksi terhadap tiga wanita. Lala turut sama dalam dan tuntutan bahawa wanita memakai persembahan untuk mereka, yang Hiroshi raucously sorakan atas. Walaupun Virgo melakukan kerana mereka bertanya, Lucy soalan kepintaran orang-orang, yang menyatakan bahawa ia adalah 100 tahun terlalu awal untuk mereka untuk mencabar mereka: Wendy, menggunakan kuasa 'Arms', memecahkan bebas daripada lebih kukuh, menghancurkan tukul menjadi kepingan, suatu tindakan yang meninggalkan Lala terkejut; Flare memanjangkan rambut beliau dari berkahwin dan mengambil Hiroshi. Mengambil notis kesusahan rakan sepasukan, Drake bersedia untuk api, tetapi dia diganggu oleh kedatangan Loke, yang melemparkan sniper turun ke peringkat akar umbi.

Kemenangan ditangan mereka, serangan dari setiap wanita telah dilancarkan kepada pihak yang meeka hadapi: Wendy mengalahkan Lala dengan Serangan Sayap Naga Langit, Flare mengalahkan Hiroshi dengan Pancuran Rambut - Ribuan Burung, dan Lucy bersama Virgo mengalahkan Drake yang sedang jatuh dengan menendang perutnya. Dengan serangan itu yang mengalahkan dan "menerbangkan" mereka jauh, Lucy memberitahu Flare yang mereka sudah menang; wanita itu memaling mukanya kepada Lucy dan tersenyum puas terhadap pertolongan yang diberinya.

Urutan Watak yang MunculSunting

Perlawanan dan PeristiwaSunting

Magik, Jampi dan Kelebihan yang DigunakanSunting

Magik yang digunakanSunting

Jampi yang digunakanSunting

Kemahiran yang digunakanSunting

  • Menembak
  • Ikatan Simpul
  • Sepakan Lucy (ルーシィ・キック Rūshi Kikku)
  • Sepakan Virgo (バルゴ・キック Barugo Kikku)

Senjata yang digunakanSunting

Alatan yang digunakanSunting

NavigasiSunting

Templat:Arka Pekan Matahari

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak