FANDOM

Bab 348.png
Bab 348
Kanji

悪魔回帰

Terjemahan Lain

Kepulangan Iblis

Informasi
Arka

Arka Pekan Matahari

Navigasi
Sebelumnya
Bab 347
Seterusnya
Bab 349
Jilid dan Bab
Imej Bab 348

Kepulangan Iblis adalah bab ke-348 dari siri Fairy Tail oleh Hiro Mashima.

Selepas mengetahui sejarah Flare di Pekan Matahari, Lucy dan Wendy diketuai oleh Ahli Sihir Raven Tail menuju kepada Api Abadi dengan harapan api tersebut dapat mencairkan ais di perkampungan itu. Di tempat lain, Natsu masih mencari suara sementara Erza berlawan dan kalah dengan Minerva. Sementara itu, Gray berhadapan dengan rakan Minerva dan ditukarkan menjadi budak, menyebabkan kisah silam lamanya muncul dalam fikirannya. Tetapi, semangat yang diberi oleh Ur dan Ultear, dia mendapat kekuatan untuk berlawan.

RingkasanSunting

200px-Flare%27s_emotional_revelations.png
Pendedahan Flare yang emosional

Dengan pemburu harta karun dari Sylph Labyrinth dikalahkan, Flare duduk dengan Lucy dan Wendy, memberitahu mereka ceritanya. Beliau mendedahkan bahawa dia dibesarkan di Kampung Matahari, tetapi meninggalkan kerana dia merasakan dirinya berbeza. Akibat daripada rasa tidak selamat, dia menyertai Raven Tail tanpa mengetahui apa-apa tentang dunia, dan oleh itu dia percaya apa yang persatuan itu lakukan adalah normal. Wendy memberitahu bahawa mereka boleh berkawan, menyebabkan Flare meminta maaf kerana Lucy membawa sehingga keadaan semasa rumahnya. Semasa Flare mula menangis, Lucy memberitahu bahawa semua orang masih hidup, menenangkan dia. Menyatakan bahawa Api Abadi mungkin boleh mencairkan ais, Flare mengajak Ahli Sihir Fairy Tail untuk mengikutinya ke lokasi itu.

Di tempat lain, Happy dan Carla kekal di atas tanah kerana takut makhluk yang terbang di langit. Dengan tidak tahu apa itu, kedua-dua Exceed memutuskan untuk tidak terbang. Tempat lain, Natsu terus berjalan melalui hutan, masih mendengar suara-suara dan tertanya-tanya milik siapakah suara itu, kecawa bahawa dia tidak lagi kembali ke saiz biasa.

Pada masa yang sama, Erza sedang berurusan dengan beberapa serangan dari Minerva dan tidak dapat bertindak balas. Minerva menertawakan Ahli Sihir Fairy Tail, memberitahu, dia yang sama seperti kanak-kanak kerana dia menyerang lumus. Semasa Minerva menyatakan bahawa dia mahu kembali pada beliau untuk penghinaan Erza yang diberikan kepada dia semasa Grand Magic Games, Erza mengakui bahawa dia tidak boleh melawan balik dalam keadaan sekarang dan keajaiban jika pengguna Magic mesti dikalahkan untuk kesannya yang akan berbalik.

200px-Young_Gray_Prepares_to_Fight_the_Succubus_Eye_Mage.png
Gray bersedia untuk berlwan dengan Ahli Sihir Gelap itu
Sementara itu, Gray datang seluruh rakan Minerva dan bertanya kepadanya jika dia adalah seorang kawan yang pencuri. Semasa Ahli Sihir Gelap mengutuk Ahli-ahli Sihir kerana muncul satu demi satu, perasan Gray mulut dan menanyakan dia tentang itu beliau, yang lelaki itu menjelaskan dengan mengatakan bahawa dia akan makan dia. Tiba-tiba, Gray mendapati dirinya dalam keadaan yang sama seperti Erza dan Natsu, telah bertukar menjadi seorang kanak-kanak dan Ahli Sihir Gelap cepat menghampiri dengan memanjat tebing yang Gray duduki. Ketika dia perasan yang persamaan dengan keadaan sekarang dan masa lalu dengan iblis Deliora dan persamaan untuk yang dia kini menghadapi, serta kenangan terhadap Ur dan Ultear , Gray menjerit dalam ketakutan setelah Ahli Sihir Gelap tiba. Melihat dia takut, rakan Minerva memberitahu dia bahawa perkara seperti ini boleh berlaku disebabkan oleh Magik, tetapi dia tidak peduli. Semasa percubaan Gray untuk menjauhinya kembali, rungut tentang masa lalu, dia digenggam dari kepala dan diberitahu bahawa dia sedang berdiri di pintu masuk sisi lain pintu Hades. Walau bagaimanapun, Gray terus bergelut, menyebabkan Ahli Sihir Gelap ketawa. Tiba-tiba, Gray mendengar suara yang memberitahu dia Deliora sudah tiada dan bahawa dia mesti kuat atau rakan-rakan beliau akan berada di dalam bahaya. Gray menyedari bahawa suara dia pendengaran adalah yang Ultear, dan membeku tangan Ahli Sihir Dark, membebaskan dirinya sendiri. Ketika dia menyatakan bagaimana banyak bahagian masa lalu kini menghadapi dia pada masa sekarang, Gray bertanya Ahli Sihir Gelap jika dia adalah orang yang membekukan kampung. Oleh kerana lelaki itu membalas bahwa ini adalah perbuatannya, Gray memberitahu kepadanya bahawa Magik dia adalah hodoh dan bersedia untuk melawan dia dan menunjukkan kepadanya apa Magik Ais sebenar-benarnya.

Urutan Watak yang MunculSunting

  1. Flare Corona
  2. Lucy Heartfilia
  3. Wendy Marvell
  4. Nullpudding (ingat semula)
  5. Kurohebi (ingat semula)
  6. Ivan Dreyar (ingat semula)
  7. Obra (ingat semula)
  8. Happy
  9. Carla
  10. Natsu Dragneel
  11. Erza Scarlet
  12. Minerva Orland
  13. Gray Fullbuster
  14. Doriate
  15. Deliora (ingat semula)
  16. Ur (ingat semula)
  17. Ultear Milkovich (ingat semula)

Perlawanan dan PeristiwaSunting

Magik, Jampi dan Kelebihan yang DigunakanSunting

Magik yang digunakanSunting

Jampi yang digunakanSunting

  • Beku

Senjata yang digunakanSunting

  • Pedang

NavigasiSunting

Templat:Arka Pekan Matahari

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak