FANDOM

Bab 349.png
Bab 349
Kanji

悪魔のドリアーテ

Terjemahan Lain

Doriate Si Iblis

Informasi
Arka

Arka Pekan Matahari

Navigasi
Sebelumnya
Bab 348
Seterusnya
Bab 350
Jilid dan Bab
Imej Bab 349

Doriate Si Iblis adalah bab ke-349 dalam siri Fairy Tail oleh Hiro Mashima.

Menghadapi terhadap Doriate dalam bentuk kanak-kanaknya, Gray berjaya untuk menyerang lelaki itu dengan beberapa helah kebudak-budakan, walaupun gagal untuk mencederakan beliau kerana kuasa Magik nya dikurangkan. Walau bagaimanapun, dia meneruskan untuk menyerang lelaki itu, yang seterusnya menyebabkan Doriate untuk membatalkan Magik Kemunduran beliau untuk menyerang. Hasilnya, Erza kembali ke bentuk biasa beliau, dan terus pertarungan nya dengan Minerva di atas padang perlawanan yang adil, manakala Gray melihat dalam kejutan kerana jelmaan Doriate menjadi salah satu daripada syaitan dari buku Zeref.

RingkasanSunting

Melihat Gray bersedia untuk mempertahankan dirinya dalam bentuk kanak-kanaknya, Doriate cepat menjelaskan bahawa Magik beliau tidak hanya memberikan Gray badan yang lebih kecil, dan bukan juga mengurangkan kekuatan, kelajuan, ketahanan dan kuasa Magik. Walau bagaimanapun, semasa dia bercakap, tanah di bawah kakinya mula runtuh, dan Mage gelap sedar bahawa dia telah berdiri di atas blok ais terkeluar atas sebelah tebing. Disebabkanitu Doriate terjatuh, komen Gray bahawa dia telah membuat ia baru sahaja, dan walaupun kebolehannya keseluruhan telah dikurangkan, fikirannya masih berfungsi dengan sempurna: Magik Ice-Make sendiri sebahagiannya berkisar penggunanya dapat menghidupkan imaginasi mereka menjadi kenyataan, dan oleh itu Gray masih boleh membayangkan dan menggunakan pelbagai mentera Ice-Make.

200px-Doriate_on_Gray%27s_Fake_Ice_Floor.png
Doriate ditipu oleh lantai ais yang dibuat oleh Gray

Doriate berasa kata-kata Gray menjengkelkan dan mula mendaki semula tebing itu, tetapi Gray tidak kelihatan. Semasa dia memangil Gray, suara Gray bergema dari bawah kakinya, dan mula menyedari yang dia berada di lantai buatan setelah melihat Gray melihatnya dari bawah lantai itu. Sebelum Doriate bertindak, Gray memngerakkan bongkah ais itu ke bawah, menyebabkan Doriate jatuh ke atas belukar berduri; semasa Ahli Sihir Succubus Eye bergelut untuk melepaskan diri, Gray menggunakan Ice-Make: Tukul, mengetahui yang kuasa magiknya telah dikurangkan maka saiz tukul itu muncul tidak seperti yang diharapkan. Kecewa, Grap menukarkan tukul yang dibuat menjadi ais kisar, yang dijatuhkan diatas kepala Diorate. Semasa Diorate menyataka kesejukan yang dialaminya, Gray tiba-tiba menyedari apa yang dikatakan lelaki itu awal tadi, dan menyatakan tidak ada seseorang yang tidak boleh tahan sejuk boleh menghasilkan magik ais yang begitu kuat untuk membekukan Pekan Matahari. Melihat ekspresi marah Diorate, Gray menyambung, lelaki itu sangat lemah sehingga perlu mengecilkan seseorang untuk menyerang. Diorate mengganas setelah dikutuk sebegitu.

200px-Erza_back_in_action.png
Erza kembali ke asal dan menyerang Minerva

Sementara itu, dibahagian lain di Pekan Matahari, Minerva berdiri dengan pedangnya dihunus ke leher Ahli Sihir Persatuan Fairy Tail, menyatakan sebelum dia menggorot tengkuk Erza, dia mahu melihat Erza merayu. Melihat dari bawah, Erza memberitahu Minerva bahawa dia masih boleh mendapatkan semula kebanggaan dan maruah sebagai Ahli Sihir jika dia menghalang tindakannya dan berfikir tentang mereka yang digunakan untuk menyokong, walaupun ini menyebabkan kemarahan Minerva, yang memberitahu Erza bahawa jangan mengajarnya. Semasa Minerva menghayun pedangnya, Erza merasakan payudaranya membesar semula dan begitu juga bahagian badannya yang lain, lalu dia mengelak hayunan pedang Minerva dan menendang muka Minerva. Ditolak kebelakang, Minerva hairan bagaimana Diorate boleh dikalahkan, tetapi itu tidak diendahkan Minerva, dia hanya mahu mengalahkan Erza. Minerva menyatakan dia telah merampas Perisai Nakagami kepunyaan Erza, Minerva mengutuk Erza dengan kemenangannya terdahulu dan menyatakan pakaian Erza sudah menjadi kecil dan tidak lagi boleh meliputi keseluruhan badannya. Erza tersenyum dan menyatakan Minerva sepatutnya berhati-hati dengan cara pemakaiannya selepas sahaja Erza menarik skirt yang dipakaiMinerva semasa tendangan tadi.

Pada masa yang sama Natsu dan Gray melihat badan-badan mereka kembali ke saiz asal mereka , walaupun hampir tidak Gray mempunyai masa untuk berfikir sebelum Doriate berteriak kuat dan melemparkan dirinya untuk serangan. Menyekat dan menepis Doriate ke sisi, ketawa Gray pada kekurangan kawalan diri, lelaki tiba-tiba walaupun perasan bahawa badan Doriate telah mengubah bentuk dan memperluaskan cepat. Mengelakkan serangan lain, Gray memandang ke atas untuk melihat Doriate yang tidak lagi dalam bentuk manusia, sebaliknya, dia telah berkembang menjadi sebuah binatang besar. Mempersoalkan jika Doriate mempunyai Magik yang sama dengan Mirajane, Gray menghiraukan ini apabila dia perasan bahawa dia mendapat satu perasaan yang biasa dari Doriate seperti yang dilakukannya dari Deliora. Terkejut, Gray menyedari Doriate telah bertukar menjadi iblis dari buku Zeref.

Susunan Watak yang MunculSunting

  1. Doriate
  2. Gray Fullbuster
  3. Erza Scarlet
  4. Minerva Orland
  5. Natsu Dragneel
  6. Deliora (ingat semula)

Perlawanan & PeristiwaSunting

Magik, Mantera dan Kelebihan yang digunakanSunting

Magik yang digunakanSunting

Mantera yang digunakanSunting

Kelebihan yang digunakanSunting

  • Refleks Cepat

Senjata yang digunakanSunting

  • Pedang

NavigationSunting

Templat:Arka Pekan Matahari

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak