FANDOM

Bab 350.png
Bab 350
Kanji

グレイ vs. ドリアーテ

Terjemahan Lain

Gray lwn. Doriate

Informasi
Arka

Arka Pekan Matahari

Navigasi
Sebelumnya
Bab 349
Seterusnya
Bab 351
Jilid dan Bab
Imej Bab 350

Gray lwn. Doriate adalah bab ke-450 dari siri Fairy Tail oleh Hiro Mashima.

Semasa Gray menyambung semula pertempuran dengan Doriate, Ahli Sihir Gelap menggunakan Magiknya untuk mengubah Gray dan semua yang berhampiran kepada kanak-kanak. Ketika dia meneruskan kekejaman beliau, Gray terpaksa ke dinding kerana tidak mampu untuk mencederakan dia. Walaubagaimanapun, mengingati peristiwa-peristiwa dalam pertempuran mereka, Gray menyedari kelemahan Doriate dan menggunakannya terhadap Diorate, menumbuk dia keluar. Walau bagaimanapun, Doriate memberitahu Gray membuat kesilapan tidak dapat dipulihkan dengan melakukan ini, hanya selepas dia dimakan oleh raksasa.

RingkasanSunting

Semasa Gray menyaksikan badan Doriate yang baru, Gray tidak dapat memikirkan apa-apa, dia terus menyerang iblis itu. Graya merasakan mustahil untuk dijatuhkan setelah serangan yang dilakukan tadi terhadap Diorate. Diorate menjerit kelangit untuk mengaktifkan Peraturan Kemunduran meliputi kawasan yang sangat luas, mengubah Gray, Natsu dan Erza kepada kanak-kanak semula. Minerva mula mengutuk Erza tetapi disangkal semula kerana Minerva juga terkena kesan Magik itu, menyebabkan dia berhenti mentertawakan Erza. Di tempat lain, Lucy, Flare dan Wendy juga terkena kesan Magik itu sementara Lucy dan Flare bercakap sesama sendiri, Wendy masih hairan dengan apa yang berlaku. Di tempat yang lain juga, Pemburu Harta Karun Sylph Labyrinth iaitu Drake, Hiroshi dan Lala juga terkena kesan magik itu.

200px-Gray_attacked_by_Doriate.png
Gray diserang oleh Doriate

Berdekatan dengan Gray dan Diorate, Happy dan Carla jatuh dari langit, juga diubah menjadi kanak-kanak. Bertanya jika Doriate menggunakan Magiknya di keseluruhan kampung, Exceed terkejut kerana dia kembali untuk memberi tumpuan kepada pertempuran, dengan Gray terpaksa berjuang bersendirian untuk menghentikan dia. Walaupun percubaan untuk menyerang atau melumpuhkan beliau, Gray tidak berjaya dan menyerang pula. Mengambil tujahan berat dari tumbukan, Gray meneliti bahawa kuasa Doriate semakin bertambah seperti syaitan bertujuan serangan lain. Dengan ada cara untuk mengelak, Gray cuba untuk memikirkan rancangan tetapi hanya mampu untuk berfikir ais di kampung. Sebagai Doriate bersedia untuk menyerang, Gray bersedia untuk menerima tumbukan sebelum Carla dan Happy menyelamat dia.

200px-Gray_redirecting_Ice_Magic.png
Gray melencongkan ais itu
Carla menyatakan bahawa mereka tidak mampu untuk terbang terlalu tinggi dari tanah, sesuatu yang Gray perasan kerana dia melihat Doriate yang tidak menumbuk ais. Mengingati bahawa apabila Doriate merempuh semak beku dia telah cedera, dia sedar bahawa syaitan itu mempunyai kelemahan kepada ais yang meliputi kampung. Hanya sekadar mengelak serangan lain kerana beliau menyedari bahawa ini bermakna dikatakan ais boleh mencederakan beliau, Gray memutuskan untuk menggunakan ais kampung terhadapnya. Setelah mulanya takut kerana perasaan mengingati Deliora, tempat Gray tangannya di atas tanah dan menggunakan badannya sebagai sambungan yang dia boleh menghantar ais itu melalui badan beliau dan menyerang Doriate. Berbuat demikian membuktikan berkesan terhadap Doriate yang tersingkir, membatalkan Magik dan menjadikan semua orang, termasuk dua pejuang kembali normal. Sebagai keajaiban Gray tentang ais dan bentuk benar Doriate itu, Ahli Sihir Gelap tertawa memberitahu Gray dia membuat kesilapan dengan membuka pintu neraka. Memberitahunya bahawa itu tidak boleh dilakukan, Percakapan Doriate terputus sebelum dia boleh berkata apa-apa lagi kerana dia tiba-tiba diambil dalam perut raksasa yang besar, memberi banyak kejutan kepada semua orang.

Susunan Watak yang MunculSunting

Perlawanan & PeristiwaSunting

Magik, Mantera dan Kelebihan yang digunakanSunting

Magik yang digunakanSunting

Mantera yang digunakanSunting

  • Beku

Kelebihan yang digunakanSunting

  • Refleks Cepat
  • Tumbuk menumbuk

Senjata yag digunakanSunting

  • Tiada

NavigasiSunting

Templat:Arka Pekan Matahari

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak