FANDOM

Bab 351.png
Bab 351
Kanji

永遠の炎

Terjemahan Lain

Api Abadi

Informasi
Arka

Arka Pekan Matahari

Tarikh Keluaran Jepun

13 September 2013

Navigasi
Sebelumnya
Bab 350
Seterusnya
Bab 352
Jilid dan Bab
Imej Bab 351

Api Abadi adalah bab ke-351 dari Fairy Tail oleh Hiro Mashima.

Bersatu semula diluar Pekan Matahari, Natsu, Lucy, Wendy dan Flare kecewa melihat Api Abadi juga dibekukan; sebelum mereka dapat memikirkan cara untuk selesaikan masalah ini, mereka disertai oleh Gray, Happy dan Carla yang dikejar oleh rasaksa. Semasa Natsu menghalang rasaksa, Gray mencuba kemahiran terbaru yang diketahuinya pada api itu, tetapi api itu hilang sebaik sahaja ais dicairkan yang mengejutkan kesemua Ahli Sihir disitu.

RingkasanSunting

200px-The_Frozen_Eternal_Flame.png
Api Abadi yang beku...

Berjalan dalam Pekan Matahari, Natsu merungut kerana menjadikannya kecil dan besar selang-seli, Natsu kemudiannya terserempak dengan Lucy, Wendy dan Flare, Ahli Sihir Semangat Cakerawala memarahi Natsu kerana berlari meninggalkan mereka. Ternampak Flare dibelakang Lucy, Natsu memarahi kewujudannya disini, tetapi Lucy menafikannya dan menganggap Flara bukan musuh mereka lagi, lebih kepada penduduk asal pekan ini. Mempercayai Lucy, Natsu menyatakan pekan ini sangat bermakna buat Flare, dan berjanji Fairy Tail akan buat apa sahaja untuk mengembalikannya. Apabila Wendy menyatakan mereka diketuai oleh Flare untuk pergi ke Api Abadi, Natsu mengulaskan sebab dia berlari kerana terdengar suara, dan menunjukkan gunung dibelakangnya, mengatakan sumber suara itu dari gunung itu. Dengan mata yang sedih, Flare menyatakan gunung dibelakang Natsu adalah Api Abadi yang dibekukan, mengejutkan semua orang.

Bersepakat mencari penyelesaian untuk mencairkan ais dari Api Abadi, mereka dikacau oleh kedatangan Gray, Happy dan Carla, yang berlari menjauhi daripada rasaksa yang memakan Doriate sebelumnya. Mereka menyuruh Gray melawan rasaksa itu tetapi Gray menafikannya kerana dia kekurangan kuasa, mengejutkan yang lain; lebih mengejutkan Gray menyatakan dia dapat cara untuk mencairkan ais dipekan ini. Walaupun Graya masih ragu-ragu dengan kebolehannya untuk mencairkan ais itu, Natsu merayu kepadanya untuk mencuba, dan Natsu mengalang rasaksa itu semasa Gray mencuba. Menyerang secara berdepan, Natsu hampir dikalahkan oleh saiz rasaksa yang besar itu, tetapi dapat megalahkan perhatian rasaksa daripada Gray.

200px-The_Eternal_Flame_Vanishes.png
...lenyap

Myatakan dia akan membatalkan sifat ais sebelumnya dan mengunakan sifat aisnya untuk mendapatkan keserasian Magik lalu memblehkannya mengawal ais tersebut. Dari situ kerja mencairkan ais lebih mudah. Meletakkan kedua-dua belah tangannya diatas api beku itu, api itu mula kelihatan setelah ais tadi cair. Tetapi,m setelah Gray mengunakan saki vaki kuasanya, api itu terus hilang dan menyebabkan Ahli SIhir disitu terkesima kebingungan.

Semasa mereka menyolkan apa yang sudah terjadi, Wendy terpaku dengan keadaan Magik disekelilinganya yang tidak dapat diketahuinya.

Susunan Watak yang MunculSunting

  1. Natsu Dragneel
  2. Lucy Heartfilia
  3. Wendy Marvell
  4. Flare Corona
  5. Carla
  6. Gray Fullbuster
  7. Happy

Perlawanan & PeristiwaSunting

  • Natsu Dragneel lwn. Rasaksa Siklops (bermula)

Magik, Mantera dan Kelebihan yang digunakanSunting

Magik yang digunakanSunting

Mantera yang digunakanSunting

Kelebihan yang digunakanSunting

  • Terbang

NavigasiSunting

Templat:Arka Pekan Matahari

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak