FANDOM

Bab 352.png
Bab 352
Kanji

炎の声

Terjemahan Lain

Suara Api

Informasi
Arka

Arka Pekan Matahari

Navigasi
Sebelumnya
Bab 351
Seterusnya
Bab 353
Jilid dan Bab
Imej Bab 352

Suara Api adalah bab ke-352 dari Fairy Tail oleh Hiro Mashima.

Menyedari yang Api Abadi tidak hilang, Pasukan Natsu terdesak mencuba pelbagai cara untuk menghidupkan semula Api kepada bentuk asalnya, menyuruh Natsu untuk menggunakan Magik Pembunuh Naga Api untuk menyalakan semula api itu. Natsu masih berhempas pulas mengalahkan burung siklops daripada menyerang ahli kampung dan rakan-rakannya, tetapi Natsu menyerang bertubi-tubi terhadap burung itu sambil api dapat dinyalakan semula, kumpulan itu terkejut melihat api yang dihidupkan semula tidak dan tidak bukan Atlas Flame sendiri.

RingkasanSunting

200px-Wendy_Declares_the_Flame_is_Not_Gone.png
Wendy menafikan yang Api itu hilang

Melihat kawasan itu menjadi kosong dan lapang, Gray, Flare, Lucy, Happy dan Carla menyatakan ketidakpercayaan terhadap kehilangan Api itu, dan menyoalkan apa yang sedang berlaku. Gray kecewa kerana teknik yang digunakan terhadap Doriate menyebabkan Api itu hilang, sementara itu Flare menyatakan adakah kewujudan penduduk pekan itu masih ada. Tetapi Wendy menafikan bahawa Api itu masih hidup kerana dia masih terasa kewujudan Magik yang sedikit. Melihat lebih dekat, api itu masih hidup dalam mazbahnya tetapi terlalu lemah.

200px-Natsu_Beats_the_Bird.png
{{{3}}}

Mereka menyuruh Natsu yang sedang berlawan dengan rasaksa itu menghidupkan semula api itu kepada bentuk yang asal kerana percaya Natsu boleh berbuat demikian. Mendengar jeritan mereka Natsu terus memahami rancangan itu dan mencuba untuk ke mazbah. Tetapi rasaksa siklops itu menembak sinaran dari mata satunya kearah Natsu tetapi tersasar dan hampir mengenai penduduk kampung itu. Natsu mencuba untuk menghalang rasaksa itu dengan menyerangnya lalu dijatuhkan diatas mazbah menggunakan Api Terhebat Naga Api. Dengan rasaksa diatas mazbah dan mereka yang lain melarikan diri kerana aksi yang berlebihan ditunjukkan oleh Natsu lalu Natsu menggunakan Crimson Lotus: Pedang Api Letupan, Mengalahkan rasaksa itu dan mengenakan Magik Apinya diatas mazbah sekaligus.

Semasa Happy menangkap Natsu sebelum terjatuh, Natsu dan Wendy melihat Api itu. Natsu menyatakan dia terdengar suara yang biasa didengari daripada Api itu dan Wendy pula menyatakan perasaan Magik sebentar tadi terhadap Api itu. Semasa yang lain terkejut dengan apa yang dilihat, Atlas Flame keluar daripada mazbah dan menyapa anak Igneel sebagai Api Abadi.

Susunan Watak yang MunculSunting

Perlawanan & PeristiwaSunting

  • Natsu Dragneel lwn. Rasaksa Siklops (tamat)

Magik, Mantera dan Kelebihan yang digunakanSunting

Magik yang digunakanSunting

Mantera yang digunakanSunting

Kelebihan yang digunakanSunting

  • Terbang
  • Laser

NavigasiSunting

Templat:Arka Pekan Matahari

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak