FANDOM

Pesanan Fairy Tail
Pesanan Api
Kanji

炎のメッセージ

Rōmaji

Honō no Messēji

Tajuk FUNimation

Message of Flame

Informasi
Tarik Keluaran Jepun

Mac 26, 2016

Diadaptasi daripada
Episod

277

Arka

Arka Avatar

Lagu Pembukaan

Ashita Wo Narase

Lagu Penutup

MASAYUME CHASING

Panduan Episod
Sebelum
← N/A
Selepas
N/A →
Senarai Episod Fairy Tail
Paparan Episod 277

Pesanan Api merupakan episod ke-277 dari anime Fairy Tail, dan episod ke-102 dan terakhir untuk siri 2014. Ia disiarkan pada Mac 26, 2016.

Bertemu semula setahun kemudian, Natsu, Lucy, dan Happy mengejar ketinggalan pada apa yang telah berlaku sejak itu, dengan Lucy memaklumkan Natsu dan Happy yang Fairy Tail telah dibubarkan. Bertujuan untuk mengumpulkan semua rakan-rakan mereka sekali lagi, ketiga-tiga mereka menuju keluar pada pengembaraan baru selepas Natsu menimbulkan obor kebangkitan Fairy Tail.

RingkasanSunting

Kemunculan Watak Mengikut SusunanSunting

Perlawanan & Peristiwa Sunting

  • Tiada

Magik, Mantera, dan Kelebihan yang digunakanSunting

MagikSunting

ManteraSunting

KelebihanSunting

PeralatanSunting

Perbezaan Manga & AnimeSunting

  • Bahagian-bahagian yang berikut berlaku hanya dalam anime:
    • Scarmiglione yang datang bertemu Natsu dan meminta untuk diambil di bawah sayapnya selepas kekalahan memalukan mereka.
    • Natsu, Lucy dan Happy semua keluar untuk makan, dengan Happy mengingatkan kisah seorang Ahli Persatuan gelap dihadapi oleh mereka berdua selepas mereka mencuri ikan Happy.
    • Jason dan kakitangannya tertanya-tanya mana Lucy kerana mereka mencipta sudu terbaru untuk Majalah Sorcerer.
    • Hisui, Arcadios dan Darton menyertai Raja apabila mereka semua menyaksikan mesej api, dengan Arcadios memanggil Pahlawan Garou untuk menghukum Natsu untuk mencemarkan istana negara itu.
  • Pakaian Hisui yang berbeza antara kedua-dua media.
  • Adegan Natsu mendapat pelepasan oleh Raja dilanjutkan.
  • Adegan Lucy memberitahu Natsu dan Happy tentang pembubaran Fairy Tail berbeza antara kedua-dua media:
    • Dalam manga, mereka duduk di atas batu, di suatu bandar.
    • Dalam anime, mereka berada di tengah-tengah taman dengan pelbagai rakyat di sekeliling mereka.
  • Dialog dan adegan ditambah apabila Natsu dan Happy tiba di apartmen Lucy di Crocus, serta mereka memberitahu dia pertemuan mereka sebelum ini sejak setahun lalu.
  • Tab mandi di apartmen Lucy di Crocus mempunyai bahagian bawah yang rata bukannya mempunyai kaki cakar seperti dalam manga.

TriviaSunting

  • Ini adalah episod terakhir anime Fairy Tail siri 2014. Ketika minit terakhir, MASAYUME CHASING dimaikan yang sepatutnya Landscape, di mana merujuk semula lagu pembukaan pertama siri 2014, wsambil selepas itu remix tema utama asal Fairy Tail memainkan bersama-sama montaj semua arka sebelumnya yang ditunjukkan dalam susunan kronologi dalam outro itu.

NavigasiSunting

Templat:Arka Avatar

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak