FANDOM

Face (フェイス Feisu) adalah sebuah Senjata Magik yang terlalu kuat dimiliki oleh Majlis Magik.

PeneranganSunting

Face adalah senjata yang sangat kuat dan berbahaya dimiliki oleh Majlis Magik yang mempunyai keupayaan untuk membatalkan semua Magik di seluruh benua. Oleh itu, orang-orang yang tidak menggunakan Magik, atau yang menggunakan kebolehan yang tidak Magik, tidak terjejas oleh kuasanya. Senjata ini begitu berbahaya bahawa tiga bekas ahli-ahli Majlis Magik kini memeteraikannya dengan Magik Pautan Organik, bersama bekas Pengerusi yang hanya seorang sahaja tahu identiti mereka.[1]

Face akhirnya terbuka pementeraiannya selepas Kyouka membunuh Crawford Seam setelah memindahkan kunci terakhir ke dalam dirinya.[2]

Sumber kuasa Face adalah seolah-olah tidak di dalam badan senjata itu sendiri setelah Wendy memusnahkan badan Face dalam keadaan Dragon Forcenya, tetapi kiraan menurun senjata ini masih diteruskan selepas berbuat demikian.[3]

Face akhirnya musnah apabila Carla menggunakan tenaga yang dikumpul oleh Face untuk mewujudkan sihir auto-kemusnahan untuk membuat Face meletup.[4] Tetapi, difahamkan terdapat lebih dua ribu buah lagi berserakan.[5]

RujukanSunting

  1. Manga Fairy Tail: Bab 363, Laman 16-18
  2. Manga Fairy Tail: Bab 369, Laman 17-19
  3. Manga Fairy Tail: Bab 377, Laman 17 -18
  4. Manga Fairy Tail: Bab 378, Laman 7-17
  5. Manga Fairy Tail: Bab 387, M/s 18-19

NavigasiSunting

Templat:Magic Items

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak