FANDOM

FL
Fairy Law
Kanji

妖精の法律
(フェアリーロウ)

Rōmaji

Fearī Rō

Informasi
Pengguna

Makarov Dreyar
Laxus Dreyar

Fairy Law (妖精の法律, フェアリーロウ, Fearī Rō) adalah satu mentera yang dikhaskan hanya kepada Persatuan Fairy Tail. Magik ini adalah salah satu daripada tiga Magik Lagenda.[1]

PeneranganSunting

Apabila diaktifkan, cahaya terang menyelubungi kawasan itu dan mengenakan kerosakan berat pada sesiapa yang dianggap oleh Pengguna sebagai musuh, meninggalkan rakan-rakan dan penonton yang bukan musuh tanpa luka.[2] Pilihan antara kawan atau lawan diputuskan oleh niat pengguna, dan mereka tidak boleh berbohong kepada Magik ini.[3] Ia dianggap sebagai Magik sangat kuat dan merupakan salah satu mentera legenda yang jarang berlaku,[4] dan juga salah satu daripada tiga Magik Fairy yang besar.[1]

Kekuatan kuasa ini adalah sangat besar sehingga boleh menewaskan Jose Porla, seorang daripada Penyihir Terhebat, hanya dengan satu serangan sahaja.[2] Menurut ketua kedua Fairy Tail, Purehito,Fairy Law adalah Magik penghalang dan bertujuan untuk menghalang tindakan lanjut dari musuh, dan tidak boleh digunakan sebarangan kecuali jika perlu.[5]

RujukanSunting

  1. 1.0 1.1 Fairy Tail Manga: Bab 232, m/s 3
  2. 2.0 2.1 Fairy Tail Manga: Bab 66, m/s 2-5
  3. Fairy Tail Manga: Bab 125, m/s 14-16
  4. Fairy Tail Manga: Bab 66, m/s 4
  5. Fairy Tail Manga: Bab 215, m/s 17

NavigasiSunting

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak